Fri frakt över 499 kr! Avfärda
Om Skin Company
SKIN COMPANY är en svenskt hudvårds salong och webbutik.
SKIN COMPANY finns både som online butik och som fysiska butiker.
Tillsammans med Sveriges kunnigaste experter inom branschen med många års erfarenhet så skapar vi de bästa förutsättningarna för dig och din hud!
Vårat unika koncept går ut på att vi kombinerar den modernaste tekniken och produkterna för att du som kund ska få bästa möjliga resultatet.
Adress:
SKIN COMPANY Karlskrona AB
Ronnebygatan 9
SE-371 32 Karlskrona
Organisationsnummer: 559320-0354
Kundservice: 0455-811 22
kundservice: Info@SKINCOMPANY.SE
Vid post till SKIN COMPANYS Kundservice, märk kuverten med “Kundservice”.
Allmänt
Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning från SKIN COMPANYS e-handel www.SKINCOMPANY.se (“SKIN COMPANYS e-handel”). Avtal mellan dig och SKIN COMPANYom leverans av dina beställda produkter uppstår när du får en leveransbekräftelse.
För att handla på SKIN COMPANYS e-handel ska du ha fyllt 18 år, inte stå under förmyndarskap och i övrigt ha kapacitet att ingå avtal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.
Vi reserverar oss för eventuella leveransförseningar och slutförsäljningar. Vidare reserverar vi oss för tekniska fel, tryckfel och felskrivningar. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad.
För närmare information om hur SKIN COMPANYS hanterar och behandlar dina personuppgifter, se SKIN COMPANYS Integritetspolicy.
Leveranser och beställning
SKIN COMPANYS erbjuder alltid fri frakt vid val av leverans av paket till någon av våra butiker.
Nedan ser du vilka leveranssätt som SKIN COMPANYS erbjuder. Ditt postnummer avgör vilka leveranssätt som du kan välja.
PostNord – till ombud eller direkt i din brevlåda
Mindre paket levereras direkt till din brevlåda medan större paket levereras till PostNords utlämningsställe nära dig. Du kan även välja ett klimatsmart alternativ. PostNords klimatsmarta leveranser transporteras i enlighet med PostNords riktlinjer för miljö- och arbetsmiljö, vilket innebär så liten klimatpåverkan som möjligt. Detta innebär att leveranserna i största möjliga mån transporteras via järnväg och i övriga fall lastbil. PostNord är certifierad med miljömärkningarna ISO 9001 och ISO 14001, här kan du läsa mer om certifieringarna.
Produkter som är slut i lager
Om någon vara som du har beställt inte finns i lager när din beställning ska packas, så kommer enbart de varor som du beställt och som finns i lager att levereras till dig. De varor som inte kan levereras kommer istället att krediteras till dig eller levereras vid ett senare datum.
Avisering
När ordern skickats från vårt lager mailas ett besked angående detta till din mail med en spårningslänk. Om du är medlem i SKIN COMPANY kan du följa din order när du loggar in på “Mina sidor” under Orderhistorik.
Fraktkostnad
Om du väljer att få din order levererad till någon utav SKIN COMPANYS butiker i Sverige bjuder vi på frakten. För övriga leveranssätt kan priset variera, aktuella priser framgår när val av frakt görs i kassan på SKIN COMPANYS e-handel.
Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället olika länge beroende på respektive leverantörs bestämmelser, därefter skickas det tillbaka till SKIN COMPANYS e-handel. Har du betalat din order men ej hämtat ut den, kommer du automatiskt krediteras summan på produkterna (men ej för fraktkostnaden) när vi hanterat din leverans. SKIN COMPANYS tar även ut en administrativ avgift på 150 kr vid ej uthämtat leverans.
SKIN COMPANYS rätt att neka beställningar
SKIN COMPANYS förbehåller sig rätten att neka beställningar, exempelvis om rabattcheckar som du inte har mottagit direkt från SKIN COMPANYS har använts vid en beställning eller neka varuprover vid upprepade beställningar som understiger ett visst belopp.
Force Majeure
SKIN COMPANYS är inte skyldig att fullgöra köpet om det föreligger ett hinder som SKIN COMPANYS inte kan övervinna eller fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till kundens intresse av att SKIN COMPANYS fullgör köpet. Kunden har inte heller rätt till ersättning för den skada som kunden lider genom SKIN COMPANYS dröjsmål eller fel om dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför SKIN COMPANYS kontroll som SKIN COMPANYS inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följer SKIN COMPANYS inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.
Order- och leveransbekräftelser/följesedel
När du slutfört en beställning så får du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela SKIN COMPANYS Kundservice så skickar vi om bekräftelsen.
När varorna skickas från SKIN COMPANYS e-handelslager får du även en leveransbekräftelse via e-post. Avtal mellan dig och SKIN COMPANYS om leverans av dina beställda produkter uppstår när du får en leveransbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du en följesedel som gäller som kvitto.
Byte, ångerrätt och reklamation
Retur kan göras genom att varan skickas till SKIN COMPANYS e-handelslager. Returadressen är:
SKIN COMPANY
Ronnebygatan 9
371 32 Karlskrona
SKIN COMPANY ansvarar inte för varan under den tid som den skickas tillbaka till SKIN COMPANY från kund med anledning av ångerrätt eller reklamation.
Byte
Som kund har du rätt att byta beställd vara inom 14 dagar efter att du mottagit varan*. Byte kan inte ske hos SKIN COMPANYS e-handel utan du får då istället utöva din ångerrätt.
*) För julhandeln gäller förlängd bytesrätt t.o.m. 23 januari på köp genomförda mellan 14 november t.o.m 24 december.
Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar* vid köp på SKIN COMPANYS e-handel. Ångerperioden räknas från det datum då du eller någon av dig angiven person mottog den sista varan/varorna i din beställning. Från ångerrätten undantas vissa produkter. På grund av hälso- och hygienskäl omfattas inte produkter som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas om förseglingen eller originalförpackning har brutits av konsumenten, t.ex. om kunden har brutit emballage eller annan plombering av produkten.
Om produkten omfattas av ångerrätten och du hanterat produkten i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion har SKIN COMPANYS rätt att göra ett värdeminskningsavdrag som motsvarar produktens nuvarande värde jämfört med produktens ursprungliga värde.
*) För julhandeln gäller förlängd ångerrätt t.o.m. 23 januari på köp genomförda mellan 14 november t.o.m 24 december.
Nyttjande av ångerrätten
Enklaste sättet att ångra en vara är att vända sig till någon av SKIN COMPANYS svenska butiker. Om du istället vill skicka tillbaka varan till SKIN COMPANYS e-handel vänligen kontakta alltid SKIN COMPANYS Kundservice per telefon eller e-post, se kontaktuppgifter ovan, innan du returnerar varan. Om du väljer att skicka tillbaka produkten ska produkten skickas till SKIN COMPANYS inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade SKIN COMPANYS att du ångrar dig.
Senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning får du din återbetalning. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning om du inte uttryckligen går med på något annat. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna, vilket som än inträffar först.
Reklamation
SKIN COMPANYS garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer har du tre års reklamationsrätt på ursprungliga fel från den dag du mottar produkten. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta SKIN COMPANYS Kundservice, se kontaktuppgifter ovan.
Gåvor och varuprover vid köp
Vid retur av köpta produkter ska gåvor och varuprover, som har erhållits av SKIN COMPANYS med anledning av kundens köp, också returneras av kunden.
Fraktkostnader
Vid godkänd reklamation bekostar SKIN COMPANYS kostnaden för returfrakt. Om reklamationen inte är giltig eller om du utövar din ångerrätt betalar du själv kostnaden för returfrakten.
Allergisk Reaktion
Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos SKIN COMPANYS kan du kontakta SKIN COMPANYS Kundservice. Vi registrerar aldrig uppgifter om din hälsa eller lämnar rekommendationer om din hälsa eller allergiska reaktioner.
Betalning och priser
Säker betalning
Att handla på SKIN COMPANYS e-handel är säkert och enkelt. Du väljer mellan fakturabetalning, direktbetalning genom din bank eller kortbetalning där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard. Mer information om de olika betalningsalternativen finns under respektive rubrik nedan.
Kortbetalning
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard kan betala genom ditt kontokort. Detta gäller dock inte Electron- eller Maestrokort. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB, för att garantera en snabb och säker betalning. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet på ditt kontokort vid din beställning och betalning genomförs först när varorna skickas till dig.
SKIN COMPANYS erbjuder via sina betalningsleverantörer de senaste systemen för säkrare betalningar. Detta innebär ibland att du måste aktivera sådana via din bank. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, använd fakturabetalning eller kontakta din bank för aktivering av säkrare kortköp på nätet.
Faktura
Om du väljer faktura som betalningsalternativ så skickas fakturan via mail från Klarna. Fakturan överlåts till vår samarbetspartner, Klarna AB, som gör en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor till folkbokförd adress eller till vald SKIN COMPANY-butik. För Klarnas villkor om faktura som betalningsalternativ, klicka här.
Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot.
Produktinformation och bilder
SKIN COMPANYS gör sitt bästa för att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Vi rekommenderar dock att du alltid dubbelkollar produktinformation och innehållsförteckning på förpackningen när du får din leverans, särskilt om du är allergisk eller överkänslig mot något ämne.
Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym som gäller.
Observera att färgproverna på produkter på SKIN COMPANYS e-handel kan variera beroende på din bildskärm samt dina individuella skärminställningar.
Är du osäker på någon produkt vänligen kontakta Kundservice för mer information.
Allt innehåll på SKIN COMPANY.se ägs av SKIN COMPANYS eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från SKIN COMPANY.
Bäst-före-datum
På de flesta av våra produkter finns en symbol som ser ut som en burk med öppnat lock. Vid symbolen står det antingen 6, 12 eller 24 månader. Detta indikerar produktens hållbarhet från det att den öppnas. Övriga produkter har specifik datummarkering.
Tänk även på att hållbarhetstiden påverkas av hur du förvarar och använder produkten. Använd till exempel inte fingrarna utan en spatel när du tar hudkräm ur en burk eftersom det annars lätt sprids bakterier och hållbarheten förkortas. Det är heller inte bra för skönhetsprodukter att förvaras för varmt eller i direkt solljus.
Tillämplig lag och tvist
Vi eventuell tvist följer SKIN COMPANYS beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller genom adress Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och, utan hinder av vad som anges under stycket ovan, avgöras av allmän domstol.
Ändringar av köpvillkor
SKIN COMPANYförbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren. Ändringar av köpvillkoren kommer att informeras på www.SKINCOMPANY.se. De vid var tid gällande villkor finns tillgängliga på www.SKINCOMPANY.se/kopvillkor.”
SKIN COMPANYS Kundservice
Det går bra att kontakta SKIN COMPANYS Kundservice angående frågor eller annat som rör SKIN COMPANYS köpvillkor, om du vill ha rådgivning kring produktval kan du också kontakta oss
Kontaktuppgifter till SKIN COMPANYS Kundservice finns ovan.
***
Köpvillkoren fastställdes av SKIN COMPANYAB den 30 december 2021
1. Allmänt
Alla bokningar hos Skin Company sker via Bokadirekt i Stockholm AB (”Bokadirekt” eller ”vi”) driver webbplatsen www.bokadirekt.se och därtill hörande webbsidor och nedladdningsbara mobilapplikationer (”Bokningstjänsten”). Via Bokningstjänsten kan du som konsument boka eller köpa tjänster som t.ex. frisörbesök, massage, manikyr och pedikyr (”Tjänst”) direkt från Bokadirekt eller från andra företag som valt att förmedla sina tjänster via Bokningstjänsten (”Tjänsteutövare”).
Dessa allmänna villkor (”Allmänna Villkor”) gäller mellan dig som kund (”Kunden” eller ”du”) och Bokadirekt vid bokning av Tjänsteutövares Tjänster via Bokningstjänsten. När en bokning av en Tjänst genomförs via Bokningstjänsten anges om det är Bokadirekt eller en Tjänsteutövare som säljer Tjänsten. Om du köper en Tjänst av Bokadirekt tillämpas i stället Bokadirekts “Allmänna villkor för köp av tjänst.”
För att du ska kunna använda Bokningstjänsten samt registrera ett användarkonto måste du godkänna dessa Allmänna Villkor.
Vi ber dig notera att de Tjänster som du bokar genom att använda dig av Bokningstjänsten tillhandahålls av Tjänsteutövaren direkt och inte av Bokadirekt. När du använder Bokningstjänsten för att boka en Tjänst hos den Tjänsteutövare du har valt, ingår du och Tjänsteutövaren därför ett avtal som Bokadirekt inte utgör part till. Det innebär också att Bokadirekt inte har något ansvar för felaktiga eller uteblivna behandlingar eller andra Tjänster som bokats via Bokningstjänsten.
När din bokning har genomförts kommer du att få en bokningsbekräftelse som visas på skärmen efter bokning och skickas till din angivna e-postadress (”Bokningsbekräftelse”). Bokningsbekräftelsen innehåller de villkor som gäller för din bokning. Du kan alltid kontakta oss för att ta del av de Bokadirekts villkor som gäller för din bokning. Bokadirekts vid var tid gällande villkor finns också tillgängliga på vår hemsida.
Bokadirekt tillåter inte privatpersoner att erbjuda Tjänster genom Bokningstjänsten. Detta innebär alltså att samtliga Tjänsteutövare är näringsidkare.
För att göra en bokning med hjälp av Bokningstjänsten eller skapa ett användarkonto måste du ha rättskapacitet att ingå avtal och åta dig ekonomiskt ansvar för alla förpliktelser som uppstår i anledning av din användning av Bokningstjänsten. Om du är under 18 år kan du inte genomföra ett kreditköp. Du måste säkerställa att alla uppgifter som du lämnar till oss är sanna och korrekta. Bokadirekt förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller avboka en Kunds bokning om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.
Observera att Bokadirekt aldrig tar emot bokningar av Tjänster via e-post eller telefon till Bokadirekt.
Vi ber dig att komma i god tid till Tjänsteutövaren och ta med dig en kopia av Bokningsbekräftelsen. Har du initierat betalning av bokningen ska du även ta med dig legitimation. Om du har bokat och betalat en Tjänst åt någon annan ska denne ha med sig en kopia på din legitimation samt Bokningsbekräftelsen till Tjänsteutövaren.
Eftersom ditt avtal är tecknat direkt med Tjänsteutövaren ska alla frågor som du kan tänkas ha i förbindelse med din bokning ställas direkt till Tjänsteutövaren med användande av de kontaktuppgifter som anges i Bokningsbekräftelsen.
När Kunden registrerar ett användarkonto och/eller ska genomföra en bokning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter.
Kunden åtar sig att se till att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att eventuella handlingar som kan innehålla uppgifter om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Kunden ska omgående meddela Bokadirekt om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till Kundens användarkonto eller inloggningsuppgifter. Kunden ansvarar för alla bokningar som gjorts med dennes inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.
Vid bokning av en Tjänst via Bokningstjänsten gäller de priser som anges i Bokningstjänsten vid bokningstillfället. Pris anges i svenska kronor och inkluderar mervärdesskatt men inte eventuella fakturakostnader. Fakturakostnader anges separat. Bokadirekt och/eller Tjänsteutövare äger rätt att löpande uppdatera priser och/eller information om Tjänster som förmedlas via Bokningstjänsten. Sådana ändringar får verkan för bokningar som genomförs efter att ändringarna framgår av Bokningstjänsten.
Vilka betalsätt som är tillgängliga för din bokning anges i Bokningstjänsten och kan variera beroende på vilka betalsätt den individuella Tjänsteutövaren valt att acceptera. Bokadirekt förbehåller sig även rätten att ändra betalsätt om det som Kunden valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller Kunden inte godkänns för det valda betalsättet. Betalningstjänsterna tillhandahålls av tredjepartsleverantörer och omfattas av den relevanta betaltjänstleverantörens egna villkor. Betalningar via Klarna hanteras av Klarna på uppdrag av Tjänsteutövaren. Klarnas villkor kan du hitta här. Betalning kan också ske genom att nyttja ett presentkort eller friskvårdskort.
Om du väljer fakturabetalning eller annat liknande betalsätt kan det komma att göras en kreditupplysning, vilket du i sådana fall kommer att upplysas om.
Om du vill avboka din bokning ska du använda Bokningstjänsten (www.bokadirekt.se/cancel) och ange avbokningskoden i Bokningsbekräftelsen. Avbokning kan inte göras via e-post.
Om betalning initieras vid bokningstillfället så kan avbokning ske senast 48 timmar innan den bokade tiden för Tjänsten eller vid sådan annan tidpunkt som angavs i Bokningstjänsten vid köptillfället samt framgår av din Bokningsbekräftelse. Om Tjänsten avbokats i tid kommer du att bli återbetald det belopp du betalat för Tjänsten. Vi kommer att använda samma betalningsmetod för återbetalningen som du själv har använt för bokningen om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Om du har betalat med presentkort eller friskvårdskort, kommer beloppet återföras till kortet. Återbetalning sker snarast möjligt efter att Tjänsten avbokats.
Om betalning inte initieras vid bokningstillfället gäller respektive Tjänsteutövares individuella avbokningsregler. Dessa regler framkommer på varje Tjänsteutövares bokningssida på bokadirekt.se och på Bokningsbekräftelsen.
Om du inte infinner sig hos Tjänsteutövaren vid den bokade tiden för utförandet av Tjänsten eller avbokar för sent har Tjänsteutövaren rätt att debitera en ”no show”-avgift som högst motsvarar kostnaden för den bokade Tjänsten.
Majoriteten av Tjänsterna som erbjuds via Bokningstjänsten omfattas inte av ångerrätt eftersom de avser kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan fritidsaktivitet, servering, catering eller någon annan liknande Tjänst, inkvartering, varutransport eller biluthyrning, som tillhandahålls vid en bestämd dag eller tidsperiod.
För övriga Tjänster som bokas gäller följande. Du har rätt att frånträda avtalet och därmed ångra din bokning inom 14 dagar (ångerfristen) från det att bokningen görs genom att kontakta kundservice här. Du kan använda Konsumentverkets standardformulär för utövande av ångerrätten som du hittar här, men det är inte ett krav. Om du frånträder avtalet kommer du att få full återbetalning för det du har betalat för Tjänsten. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet.
Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för bokningen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
Om du har bokat en Tjänst och valt att Tjänsten ska utföras vid en tidpunkt som infaller inom ångerfristen så måste du betala en proportionell andel av det avtalade priset för den del av Tjänsten som har hunnit utföras när du ångrar din bokning. Du kan inte ångra din bokning efter det att Tjänsten har utförts.
Oavsett om ångerrätt föreligger eller ej, så kan du alltid avboka din bokning enligt avbokningsreglerna.
För det fall Tjänsteutövaren väljer att avboka en bokad Tjänst har utförts kommer du meddelas detta via den e-postadress som Kunden angav i Bokningstjänsten vid bokningstillfället. Återbetalning sker snarast möjligt efter att Tjänsten avbokats. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för bokningen om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. Tjänsteutövaren kan också komma att kontakta dig för att boka en ny tid för Tjänsten. Bokadirekt ersätter inte och kan inte hållas ansvarig för eventuella merkostnader som kan ha uppkommit för dig som en följd av Tjänsteutövarens avbokning. Sådana merkostnader innefattar men är inte begränsade till resekostnader.
Utöver dessa Allmänna Villkor kan användningen av en Tjänsteutövares eller Bokadirekts eventuella bokningspartners hemsida, samt andra tjänster och produkter som förmedlas eller tillhandahålls av Tjänsteutövare och bokningspartners i Bokadirekts nätverk, vara föremål för ytterligare villkor och bestämmelser som beslutas av respektive Tjänsteutövare och/eller bokningspartners från tid till annan. Sådana villkor och bestämmelser gäller utöver dessa Allmänna Villkor och utgör inget alternativ till dem. Var noga med att läsa sådana ytterligare villkor och bestämmelser innan du använder hemsidorna och/eller köper tjänster och produkter som tillhandahålls eller förmedlas av Tjänsteutövare och bokningspartners.
Vi vill att du ska vara nöjd med din användning av vår Bokningstjänst. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med Bokningstjänsten, ber vi dig kontakta oss genom att använda kontaktuppgifterna i punkt 23 nedan så ska vi göra vårt bästa för att lösa situationen på ett tillfredsställande sätt.
Tjänsteutövare som säljer Tjänster via Bokadirekt ska uppfylla de kvalitetskrav som Bokadirekt ställer. Vi ber dig dock uppmärksamma att Bokadirekt inte ansvarar för Tjänsterna som bokas via Bokningstjänsten och att eventuella klagomål på sådana Tjänster ska tas upp med Tjänsteutövaren.
Bokningstjänsten möjliggör bokning av många Tjänster. När du gör en sökning hos Bokadirekt tillämpar vi därför ett rangordningssystem för att presentera de Tjänsteutövare som vi tror är mest attraktiva och relevanta för dig. Sökresultaten sorteras (rangordnas) primärt baserat på popularitet, avstånd från din platssökning, hur väl Tjänsterna matchar dina sökkriterier (exempelvis avseende typ av Tjänst, ort och datum) och vilken kategori Tjänsteutövarna själv valt för sina Tjänster. Dina sökkriterier spelar störst roll för rangordningen.
Det kan också vara så att en Tjänsteutövare betalar för att få en högre rankning av sina Tjänster. I sådana fall visas Tjänsteutövaren högst upp i sökningen, förutsatt att denna i övrigt överensstämmer med dina sökkriterier. Sådana Tjänster markeras tydligt i sökresultatet.
Du kan också använda filteralternativ för att prioritera resultat baserat på dina valda preferenser, till exempel på betalningsalternativ, rabatter och kampanjer.
Läs mer om hur vi sorterar sökresultaten här.
Din tillgång till Bokningstjänsten medges tills vidare och vi förbehåller oss rätten att återkalla eller förändra Bokningstjänsten utan föregående meddelande.
Kunden bär ansvaret för att vidta nödvändiga tekniska åtgärder för att få tillgång till Bokningstjänsten.
Vi avsäger oss allt ansvar för eventuella avbrott eller brister i tillgängligheten avseende Bokningstjänsten i den utsträckning vi har rätt att göra detta.
Vi förbehåller oss rätten att annullera bokningar eller initierade betalningar och utan föregående meddelande säga upp eller begränsa din tillgång till hela eller delar av Bokningstjänsten eller användarkontot om vi får anledning att tro att du missbrukar Bokningstjänsten eller om du väsentligen eller vid upprepade tillfällen bryter mot dessa Allmänna Villkor.
Vi förbehåller oss rätten att spärra din tillgång till Bokningstjänsten samt användarkontot om du enligt vår uppfattning har underlåtit att följa dessa Allmänna Villkor till dess att du följer avtalet igen.
Bokningstjänsten ägs av Bokadirekt. Innehållet i Bokningstjänsten ägs av Bokadirekt eller av Tjänsteutövare eller av Bokadirekts licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att rättigheter till databaser, varumärken, firmanamn, bilder och grafik samt information om Tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Bokadirekt.
Kunden åtar sig till att inte använda Bokningstjänsten på ett sätt som kan störa, skada eller försämra Bokningstjänsten, eller på något annat sätt som strider mot gällande lagstiftning.
Du kan när som helst säga upp ditt användarkonto under dina kontoinställningar.
De texter och bilder som beskriver Tjänsteutövare, Tjänster, Presentkort och Friskvårdskort på Bokningstjänsten avser att i så hög grad som möjligt återspegla de tjänster som du kan konsumera. Bilder kan dock vara generiska och fungera som exempel eller illustrationer av Tjänsteutövare, Presentkort och Friskvårdskort. Bokadirekt reserverar sig också för eventuella bild- och skrivfel i Bokningstjänsten, exempelvis fel i tjänstebeskrivningar eller specifikationer, felaktiga priser eller felaktig information angående om en viss Tjänst är tillgänglig för bokning. Bokadirekt har rätt att när som helst korrigera eventuella fel och rätt att ändra eller uppdatera information i Bokningstjänsten. Bokadirekt ansvarar inte för information i Bokningstjänsten som kommer från Tjänsteutövare.
Bokadirekt åtar sig inget ansvar för eventuella skador eller kostnader som du eller din dator/mobiltelefon/surfplatta/liknande enhet åsamkas såvida inte vi har agerat oaktsamt eller med avsikt. Under inga omständigheter tar Bokadirekt ansvar för indirekta skador, produktskador, förlust i näringsverksamhet, följdskador eller skador som inte gick att förutse till följd av din användning av Bokningstjänsten, eller då du hindrats från att använda Bokningstjänsten.
Information avseende Tjänsteutövare och deras Tjänster tillhandahålls av Tjänsteutövarna och inte av Bokadirekt. Vi har inget ansvar för innehåll som tillhandahålls av Tjänsteutövare.
Vi har inget ansvar för Tjänster och produkter som tillhandahålls av en Tjänsteutövare och/eller eventuella bokningspartners, eller Tjänsteutövares och/eller eventuella bokningspartners underlåtenhet att helt eller delvis tillhandahålla sådana Tjänster eller produkter.
Bokadirekt lämnar inga uttryckliga eller underförstådda garantier om kvalitet och/eller resultat.
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Allmänna Villkor. Nya Allmänna Villkor gäller för bokningar som sker efter det att de nya Allmänna Villkoren börjat gälla. Om du inte accepterar de nya Allmänna Villkoren råder vi dig att inte göra bokningar via Bokningstjänsten.
Om Bokadirekt eller Kunden är förhindrad att fullgöra Avtalet på grund av ett hinder som låg utanför Bokadirekts eller Kundens rimliga kontroll och risken för hindret inte borde ha tagits i beaktande vid tidpunkten för Avtalets ingående och inte rimligen borde ha undvikits, ska Bokadirekt eller Kunden vara berättigad att skjuta upp fullgörandet under så lång tid som krävs för att undanröja verkningarna av sådant hinder. Hinder ska anses föreligga, men är inte begränsat till, om en eller flera av följande omständigheter inträffar: krig, beväpnad konflikt, inbördeskrig, eldsvåda, blixtnedslag, naturkatastrofer, pandemi eller epidemi, avbrott i allmänna kommunikationer, avbrott i den allmänna energiförsörjningen eller därmed jämställd omständighet.
När en Kund bokar en tid hos en Tjänsteleverantör via Bokadirekt så samlas de personuppgifter Tjänsteleverantören anser vara nödvändiga in. Uppgifterna behandlas vidare av Bokadirekt samt Tjänsteleverantören under varsitt åtskilt ansvar.
Insamling av personuppgifter
Personuppgifter samlas in om den som bokar eller skapar ett konto hos Bokadirekt.
Vilka uppgifter som samlas in beror på vilka inställningar Tjänsteleverantören gör. Leverantören kan själv ställa in vad som behöver lämnas vid bokningstillfället. Enligt Bokadirekts rekommenderade standardinställning samlas namn, e-post och telefonnummer in.
Vid bokning utan att du skapat ett användarkonto sparar Bokadirekt endast din e-post, övriga uppgifter förs endast över till Tjänsteleverantören. Skapar du ett Bokadirekt-konto sparar Bokadirekt de uppgifter du anger i din profil.
Ändamål med behandlingen
Uppgifterna inhämtas för administration och kommunikation angående bokningen. De kan också komma att användas för marknadskommunikation och verksamhetsutveckling av både Bokadirekt och företaget du bokar hos.
Bokadirekts berättigade intresse för behandlingen grundar sig i fallet för administration och kommunikation angående bokningen i utförandet av det kontrakt bokningen utgör. För marknadskommunikation och verksamhetsutveckling grundar sig det berättigade intresset i den kundrelation du ingår med Bokadirekt genom att boka via Bokadirekt.
Leverantörens berättigade intresse för behandlingen grundar sig i fallet för administration och kommunikation angående bokningen i utförandet av det kontrakt bokningen utgör. För marknadskommunikation och verksamhetsutveckling grundar sig det berättigade intresset i den kundrelation du ingår med leverantören genom din bokning. Tjänsteleverantören behandlar dina uppgifter under eget ansvar och kan ha meddelat, och i vissa fall även inhämtat godkännande av egna villkor i samband med din bokning. I så fall gäller dessa villkor istället för vad som anges här.
Hur länge lagras dina uppgifter?
Uppgifter under Bokadirekts ansvar som lagras då du bokar utan att ha skapat ett konto lagras upp till 1 år. Har du skapat ett konto lagras de tills dess du själv raderar ditt konto. Tjänsteleverantören kan ha andra villkor och lagringstider för uppgifterna.
Delning av uppgifter
Dina uppgifter behandlas konfidentiellt och lämnas endast ut till tredje part för att utföra ändamålen listade ovan. Sådana parter utgörs då av leverantörer av Tjänster nödvändiga för Bokadirekts drift, underhåll och utskick via SMS och e-post.
Rättigheter och Kontakt
Under dataskyddsförordningen har du rätt att begära ett utdrag av dina uppgifter, rätta dem eller få dem raderade. Vill du komma i kontakt med Bokadirekt eller Tjänsteleverantören angående dina personuppgifter kan du skicka ett meddelande till oss via formulär här.
Du har också rätt att framföra eventuella klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.
På samma sätt som andra kommersiella hemsidor använder vår Bokningstjänst en standardteknik kallad ”cookies” samt webbserverloggar för att samla in information om hur vår Bokningstjänst används så att vi ska kunna förbättra Bokningstjänsten. Information som samlas in via cookies och webbserverloggar kan innehålla tid och datum för besöken, vilka sidor som besökts, hur lång tid som använts för användning av Bokningstjänsten samt vilka hemsidor som besökts innan och efter du använder Bokningstjänsten. Cookies ger oss inte möjlighet att samla in några personuppgifter om dig och vi sparar generellt sett inte några personuppgifter som vi får från dig via cookies.
Om en domstol eller myndighet skulle finna att någon bestämmelse i dessa Allmänna Villkor (eller del därav) är ogiltig, ska detta inte innebära att de Allmänna Villkoren eller bestämmelsen i sin helhet är ogiltigt. I stället ska en sådan bestämmelse (eller del därav) anses struken och övriga bestämmelser i de Allmänna Villkoren ska fortsätta gälla.
Dessa Allmänna Villkor regleras av svensk lag.
Om du har klagomål eller synpunkter, får du gärna kontakta oss genom att använda kontaktuppgifterna under ”Kontakta oss” nedan för att vi ska kunna bemöta dig på bästa sätt.
Du har alltid rätt att vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden för att få en eventuell tvist prövad. Allmänna Reklamationsnämndens beslut är dock inte bindande utan utgör endast rekommendationer. Mer information om Allmänna Reklamationsnämnden samt kontaktuppgifter finns på www.arn.se. Du kan även vända dig till EU:s onlineplattform för hjälp med att lösa eventuella tvister. EU:s onlineplattform nås via följande länk:http://ec.europa.eu/odr.
Om det till följd av dessa Allmänna Villkor uppkommer tvister kan tvisten också avgöras av allmän domstol.
Om du har frågor angående dessa Allmänna Villkor, Bokningstjänsten eller annat och önskar komma i kontakt med oss ber vi dig att använda vårt kontaktformulär som du hittar här. När du använder kontaktformuläret kommer Bokadirekt att kontakta dig på den e-postadress som du uppger. Du kan också skicka ett brev till vår registrerade adress nedan.
Bokadirekt i Stockholm AB är registrerat i Sverige med säte i Stockholm.
Registrerad adress: Grev Turegatan 30, 114 38 Stockholm
Organisationsnummer: 556580-5412
Momsregistreringsnummer: SE556580541201